Съобщения за пресата

Почти една трета от българите пият бира няколко пъти седмично – най-често в удобството на дома си

Бирата е една от най-обичаните алкохолни напитки в цял свят и в България това не е изключние. Около 32% от българите пият бира 3-4 пъти седмично или по-често, 15% пият 1-2 пъти седмично, а 16% изобщо не пият бира. Проучването, което също се фокусира върху любимите марки бира и местата, където най-често обичаме да пием тази охлаждаща напитка, се проведе от Нилсен Адмосфер България и Български национален панел въз основа на извадка от 500 души – представители на онлайн населението в страната на минимум 18-годишна възраст.

Изследването е допълнено с данни от рекламния мониторинг на Нилсен Адмосфер България, които сочат Пиринско за топ рекламодател през първите четири месеца на 2021г. Рекламната стойност на марката е достигнала над 5,8 милиона лева (брутни инвестиции).

В момента можем да кажем, че консуматорите на бира сред българското население от 18-годишна възраст са 84%. 16% пият бира всеки или почти всеки ден, 31% пият поне веднъж седмично. Не е учудващо, че по-голям брой от консуматорите на тази напитка са мъже (62% пият бира поне веднъж седмично в сравнение с 30% от жените). Жените са по-склонни да пият бира от време на време, но и по-често са тези, които изобщо не пият – 35% пият веднъж месечно или по-рядко (в сравнение със 17% от мъжете) и 24% изобщо не пият (в сравнение с 8% от мъжете).  Когато става въпрос за консумация на седмична база, най-често това се забелязва сред хората от 45 до 54-годишна възраст (57% пият бира поне веднъж седмично, а хората от 55-годишна възраст и повече се нареждат веднага след тях с 53%).

„Пиринско“ води класацията на най-популярни марки бира до момента – 16% от респондентите я посочиха за любима. Тя е и по-популярна сред жените (21% я посочиха в сравнение с 21% от мъжете). Марките, които следват с минимална разлика помежду си, са Шуменско (10%), Каменица и Загорка (всяка с 9%) и Ариана (7%). Само 5% от респондентите нямат любима марка бира.

Най-предпочитаната форма на сервиране е бутилираната бира – 62% споделят, че тя им е любима. 16% предпочитат бира в кен и също толкова посочват наливна. Тук няма съществени разлики между двата пола, освен че жените имат по-голямо предпочитание към бира в кен (21% спрямо 12% от мъжете).

Относно мястото или средата, в която българите обичат да се наслаждават на тази напитка, отговрът върви ръка за ръка с по-горе посочените видове бира – 70% обичат да пият в домашни условия. Само 17% пият в ресторант, заведение или други подобни места.

Реклама на бира

Данните от рекламния мониторинг „Ad Intel“ на Нилсен Адмосфер България сочат, че по-големият обем от рекламата (по тарифа) на бира е концентриран в телевизия. През първите четири месеца на 2021г. най-голяма рекламна стойност (по тарифа) бе реализирана от Пиринско, която е и също най-често посочваната любима марка на българина, както се видя в данните от проучването по-горе. Следващите позиции са на Каменица и Ариана. Можете да разгледате брутните рекламни инвестиции на ТОП рекламодателите в категорията на бира по-долу.

NIELSEN – Почти една трета от българите пият бира няколко пъти седмично – най-често в удобството на дома си