Съобщения за пресата

Доклад от изследване: Българите и онлайн пазаруването

Infographics + study inside

Моля, посочете до 3 онлайн магазина, за които първо се сещате.

  • Когато помолихме респондентите спонтанно да изброят три онлайн магазина, най-често посочван бе „eMAG“ (36%). 11% от запитаните посочиха „AliExpress“ и 8% – „OLX”.

С кои от изброените онлайн магазини сте запознати?

  • От предоставения списък с онлайн магазини (магазини, предлагащи стоки основно онлайн и не във физически магазини), най-голям дял, участвали в проучването разпознаха eMAG (81%) и OLX (80%). Разпознаваемостта на eMAG леко се покачва с възрастта и е сравнително по-голяма сред мъжете. Bazar.bg се нареди на трето място със 71%. 60% от респондентите също посочиха Obuvki.bg и Grabo.bg. Докато Grabo.bg e по-популярен сред мъжете, Obuvki.bg е по-разпознаваем от страна на женския пол.

От кои от изброените онлайн магазини пазарувате поне веднъж годишно?

  • Почти половината от респондентите (49%), които пазаруват онлайн поне от време на време, пазаруват в eMAG – 58% сред мъжете и 39% сред жените. 41% пазаруват в OLX и 23% в Bazar.bg. Сред други посочени магазини са Obuvki.bg (22%), Grabo.bg (18%) или Ozone.bg (15%).

Колко обикновено харчите наведнъж, когато пазарувате онлайн?

  • Българите обикновено харчат между 51 и 100 лв. наведнъж, когато пазаруват онлайн (46%). За почти една четвърт покупките обикновено не надхвърлят 50 лв., а за 19% те са от порядъка на 101 до 250 лв. Респондентите рядко отделят повече от 500 лв. за покупка от онлайн магазин. Мъжете имат тенденцията да харчат повече, когато извършват онлайн покупки в сравнение с жените.

По време на кой сезон пазарувате повече от обикновено?

  • Повечето хора (58%) не пазаруват онлайн в определен сезон или време на годината повече от обичайното за тях. Ако го правят, това е през лято за 19% от респондентите или през зимата за 16% от тях. Въпреки това, почти една трета от хората във възрастовата група 15-34 години (30%) пазаруват онлайн по-често през лятото.

Какви са причините да пазарувате онлайн?

  • 45% от българите пазаруват онлайн заради специални оферти и отстъпки. За 44% от анкетираните (50% от мъжете, 38% от жените) предимството на онлайн пазаруването е, че става бързо и лесно и за 42% е възможността за удобна и бърза доставка до дома или куриерски офис наблизо. За 33% (и в по-голяма степен хората над 54 години) причината да пазаруват онлайн е, че не могат да намерят това, което търсят във физически магазин близо до тях или няма такъв тип магазин в района, където живеят.

Можете да намерите повече данни за онлайн пазаруването в статия на Капитал тук.

РЕКЛАМА НА ОНЛАЙН МАГАЗИНИ

Данните от рекламния мониторинг Ad Intel на Нилсен Адмосфер България сочат, че „EMAG“ (собственост на Алегрогруп България) е топ рекламодател в категорията „Онлайн магазини“ за периода януари-август 2021г. – с инвестирана рекламна стойност над 24 милиона лева (бруто). На воторо място се нарежда „About You(с рекламно съдържание на стойност над 14 милиона лева) и на трето –Fashion Days(също собственост на Алегрогруп България с инвестиция от над 10 милиона лева).

NIELSEN – Доклад от изследване – Българите и онлайн пазаруването