24.2.2022

Покупките на игри и играчки обикновено ни струват до 200 лв. годишно. Най-популярни са пъзелите

Почти 9 от 10 българи купуват игри или играчки поне от време на време – 27% купуват всеки месец или дори по-често, докато останалата част го правят по-рядко. Тези покупки обикновено се правят за собствени деца или за други деца в семейството. Най-популярните видове играчки или игри са пъзелите и тези с учебна цел. На годишна база такъв тип покупки обикновено не надвишават 200 лв.

Резултатите са от проучване на Нилсен Адмосфер България и Български национален панел на база извадка от 500 души сред активни интернет потребители на възраст от минимум 15 години.

27% от хората, активни в интернет, купуват традиционни игри и играчки (напр. строителни комплекти и блокчета, кукли, пъзели и карти) около веднъж на месец или по-често. 35-44 годишните са по-склонни от други възрастови групи да пазаруват толкова често. Причина за това е вероятно тази възрастова група се състои от най-голям брой хора, имащи деца. Други 13% купуват играчки на всеки 3 месеца, 10% - на всеки 6 месеца и 18% - около веднъж годишно, като за последното 45-54-годишните отбелязват по-голям дял.

За кого купуваме играчки и игри?

Най-често купуваме играчки и игри за собствените си деца - и, естествено, колкото по-малко е едно дете, толкова по-вероятно е родителите да му купуват подобен тип артикули за забавление. Напр. 17% от тези, които купуват игри и играчки, го правят за дете на възраст под 4 години, 15% - за дете на 4-7 години, 11% - за дете на 8-11 години, 7% - за дете на 12-15 години и 4% - за по-голямо дете. Жените обикновено са по-склонни да купуват играчки и игри на децата си, отколкото  мъжете.

От респондентите, които купуват игри и играчки, 29% ги купуват за други деца в семейството – и отново това са по-вероятно жени, но също така и хора от най-възрастната възрастова група (55+). 27% от тези, които купуват играчки и игри, ги купуват за децата на техни приятели, като тук се забелязва обратното - по-вероятно е това да са мъже. Интересно е, че 13% от хората на възраст над 15 години купуват играчки или игри за себе си.

Най-популярните артикули са пъзелите

Сега нека разгледаме най-популярните артикули в тази категория. Според данните от нашето проучване пъзелите (обикновено подходящи както за деца, така и за възрастни) излизат голям хит - 46% от купувачите на игри избират именно тях, като това са по-често мъже и респонденти на възраст между 35 и 44 години. Играчки или игри с учебна цел са втората най-популярна категория - 43% от респондентите, които купуват игри/играчки, обикновено избират този тип. Те са по-популярни сред жените, а и сравнително повече сред най-възрастните респонденти, вероятно служещи като подходящ подарък за техните внуци. Третата най-популярна категория са плюшените играчки (39%). Ако погледнем отвъд списъка на ТОП 3 на най-популярните артикули или игри, можем да намерим играчките-автомобили (38%), игрите навън на открито и играта с кукли (и двете с по 27%), строителните комплекти/блокчета и настолните игри (и двете с по 26%). 25% купуват артикули за изкуства и занаяти.

Разходи и места за закупуване на играчки и игри

По отношение на годишните разходи за този сегмент от стоки, за повечето купувачи на играчки и игри (83%) те не надвишават 200 лв. - 31% не харчат повече от 50 лв., 29% отделят между 50 и 100 лв. и 23% -между 100 и 200 лв. Само 17% харчат над 200 лв. годишно за играчки и игри.

Не на последно място, нека разгледаме най-често срещаните места за закупуване на играчки и игри от страна на българите. Най-голямата група купувачи обикновено отиват в магазин за играчки или за деца (65%), но доста значителен брой респонденти, които са активни онлайн и купуват играчки/игри, ги купуват в интернет (46%), което, естествено, се случва по-често сред по-младите респонденти.

arrow_back
Обратно към Новини
arrow_back
Към Началната страница