Новини

Nielsen Admosphere Bulgaria newsletter 7/2020

Гледаемостта по време на COVID-19 подчерта важната роля на телевизията Публикувахме две прессъобщения във връзка […]

Гледаемостта по време на COVID-19 подчерта важната роля на телевизията

Публикувахме две прессъобщения във връзка с увеличението на телевизионната гледаемост по време на пандемията COVID-19 (първата можете да прочетете ТУК, а втората ТУК). Забелязва се, че дори през месец май гледаемостта остана по-висока от обичайното за периода.

Графиката по-долу сравнява времето прекарано пред екраните тази година спрямо средното време за предходните три години за същия период.

Източник: Нилсен Адмосфер България, на живо + отложена гледаемост (в същия ден)

Интересувате ли се от конкретни демографски групи? Кликнете тук.


Фармацевтичният сегмент оглавява таблицата на рекламодателите с най-високи TRP-та за първото тримесечие

Пандемията от COVID-19 продължава да се отразява върху много аспекти в обществото – от ежедневието до бизнеса. Рекламният бранш не е изключение. Обръщайки внимание към нашия анализ на TRP-та за целевата група 18-49, за първото тримесечие в последните три години, фармацевтичните и медицинските компании заемат челно място като най-големите рекламодатели, както обикновено.

Те обаче рекламират още повече тази година в сравнение с последните години, което със сигурност е повлияно от настоящата ситуация, както и от общественото търсене на лекарства, добавки и др. От друга страна, сегменти като напитки, транспорт или спорт /игри/развлечение се характеризират с точно обратната тенденция до момента – с TRP-та под обичайните им стойности от последните три години.

Източник: Нилсен Адмосфер България


Дилемата по време на пандемията: Да се спре рекламата или да се поддържа стойността на марката чрез кауза

Ефектът от глобалната пандемия върху отделните марки и търговци, които отделно трябваше да претърпят епичната фрагментация на медиите, за да достигнат до най-надеждните си потребители би могло да се оприличи като изливане на бензин върху огъня.

Всякакви стремежи за възвръщаемост на инвестициите изгоряха в момента, в който СЗО обяви на 11-ти март, че COVID-19 се превърна в пандемия и така нанесе сериозни щети върху креативното съдържание. Маркетинговите стратегии, както и рекламните послания, трябва да бъдат преразгледани в съвсем нова светлина.

Прочетете защо мълчанието и неактивността спрямо потребителите в такъв период е рисковано за бизнеса в скорошна публикувана статия на Nielsen.


Реклама на магазини за спортна екипировка през 2019 г.

Този месец разглеждаме цените за рекламата през миналата година в сегмента „магазини за спортна екипировка“.


„Националната пандемична аларма“ следи обществените нагласи относно кризата с COVID-19

Едно от предимствата на онлайн изследванията е възможността бързо да се провеждат въпросници по най-актуални и належащи теми. Наскоро Европейските национални панели (в чиито състав е и Български национален панел) се възползваха от възможността да наблюдават общественото мнение, емоции и личен опит с COVID-19 по време на продължаващата пандемия.

Резултатите редовно се публикуват на уебсайта www.nationalpandemicalarm.eu, където, наред с други показатели, можете да проверите как се е развил индексът на паниката или индексът на песимизма в България през последните три месеца. Данните за България могат да се сравнят с тези на 4 други европейски страни – Вишеградската четворка.


Организационни промени

Желаем да ви уведомим за скорошните ни организационни промени относно бизнеса на Нилсен Адмосфер България.

  • Компанията наскоро промени бизнес адреса си на бул. Хаджи Димитър №16, Сливен.
  • Commercial Lead и основен контакт за всички бизнес партньори в България е Magida Sukkari (magida.sukkari@admosphere.eu).
  • Petr Matyastik e нaзначен за нов Production Lead (petr.matyastik@admosphere.eu).
  • Елка Петрова е назначена за Член на Съвета на Нилсен Адмосфер, чиято позиция е също Head of Monitoring Department and Client Service (elka.petrova@admosphere.bg).
  • Иван Генчев вече не е Член на Съвета и Изпълнителен Директор на Нилсен Адмосфер България.

Готови сме да съдействаме и да направим всико възможно в подкрепа на Вашия бизнес. Можете да се свържете с нас чрез нашия уебсайт.