23.2.2022

Nielsen Admosphere Bulgaria newsletter 2/2022

Nielsen Admosphere Bulgaria newsletter 2/2022

Прясно от пресата: данни от мониторинг на пресата 2021г.

Един от ексклузивните ни проекти на българския пазар (и на още близо 30 пазара по целия свят!) е нашият рекламен мониторинг „Ad Intel“. През 2022г. в поредица от кратки публикации ще споделяме някои от нашите наблюдения от мониторинга на пресата. Винаги можете да се обърнете към нас за повече информация!

Само се свържете с Юлия Григорова Julia.Grigorova@admosphere.bg.

През 2021г. проследихме близо 18 хиляди реклами в печатните медии на обща стойност над 53 милиона лева (по официално публикувани ценови листи). Представяме ви числата в повече детайл, разглеждайки отделните печатни медии според тяхната периодичност:

Нека сега се фокусираме малко повече върху ВСЕКИДНЕВНИЦИТЕ... От таблицата по-долу се вижда, че „Телеграф“ е изданието с най-много реклами през 2021г. ТОП 5 на всекидневниците според брой включени рекламни материали следва:

За да научите повече за Ad Intel, посетете нашата страница.

Реалити предаванията оглавиха листата на най-гледаните програми през 2021г.

Разглеждайки списъка на телевизионни програми с най-големите аудитории през 2021 г., става ясно, че българите са големи привърженици на реалити форматите (напр. Игри на волята, Маскираният певец и др.). Те са малко по-популярни сред жените, отколкото сред мъжете, но имат доста сходен рейтинг по отношение на големината на населеното място.

Същото обаче не може да се каже за предавания от типа на забавно-познавателните игри или с други думи „quiz shows” (формат, който е също доста популярен сред българите като цяло; това са предвания като Стани богат, Семейни войни и др.) - те са по-популярни сред жителите на по-малките градове и сравнително по-малко сред софиянци. По същия начин, гледаемостта на новинарските програми се увеличава, колкото по-малко е населеното място.  

Редовно публикуваме резултати на месечна и седмична база, а те винаги са достъпни за вас на нашия сайт.

Употребата на козметика в България

Едно от последните онлайн проучвания на Нилсен Адмосфер България се фокусира върху навиците на грижа за кожата и тялото. Данните сочат, че най-употребяваният козметичен продукт е душ гел или крем, следван от дезодорант или антиперспирант. Номер едно марка продукти за грижа за кожата и тялото в България е Nivea.  

Анкетата обичайно се проведе сред извадка от Български национален панел, който е част от европейска мрежа от онлайн панели (Европейски национални панели).

Допълнихме изследването с данни от Ad Intel в категорията грижа за кожата и тялото, където Nivea се нареди на първо място в листата с рекламодатели за периода януари-ноември 2021г. Пълните резултати са налични на нашия сайт.

Желаете ли да проведете онлайн изследване на дадена тема с нас? Обърнете се към Юлия Григорова Julia.Grigorova@admosphere.bg или посетете нашия сайт и изберете подходящото решение за вас.

Nielsen: Изграждане на доверие и ангажиране сред потребителите

Рекламодателите на различните марки трябва да се съобразяват с много фактори, докато планират своите стратегии и прокарват пътя си сред нарастващата фрагментация от платформи и канали, които ангажират потребителите.

И все пак, докато брандовете могат да използват данни за повишаване на информираността, използвайки съвременните технологии за по-добро таргетиране и измерване на ангажираността и ефективността, има един аспект, с който модерните технологии не могат да помогнат - доверието на потребителите.

Освен че трябва да мислят за предизвикателства, като развитие на марката и избягването (или прескачането) на реклами, рекламодателите трябва все повече да се фокусират върху изграждането на доверие сред потребителите. Марките, особено тези в Северна Америка и Европа, трябва да наблегнат точно върху този аспект, сочи изследването на Nielsen „2021 Trust in Advertising Study“.

За да научите повече за изследването, което се проведе в глобален мащаб през септември 2021г., прочетете тази статия.

Интересувате се от самото изследване? Свържете се с Юлия Григорова на Julia.Grigorova@admosphere.bg.

Средно прекарано време в гледане на телевизия през 2021г.

Целева група: деца, ученици и студенти

Следващата графика илюстрира средното време, прекарано в гледане на телевизия (традиционно гледане на живо + отложено гледане в рамките на 0-7 дни), за конкретната целева група, което е било около 2 часа дневно през 2021г.

Източник: Нилсен Адмосфер България, живо + отложено гледане 0-7 дни

Нилсен Адмосфер България вече има нов уебсайт!

Сега сайтът предлага актуален преглед на нашите продукти и услуги, заедно с всички полезни контакти, необходими за някой от следващите ви проекти! Там също можете да следите последни новини от нас!

www.nielsen-admosphere.bg

Nielsen придаде нова свежест към своя бранд с ребрандиране по цял свят още през есента на миналата година, вижте глобалния тук.

Запознайте се и с нашите ежемесечни бюлетини с резултатите от измерването на ТВ аудиторията в България

Интересуват ли Ви Share на телевизионните канали, Топ 25 програми за предходния месец, ATS? Ако отговорът е положителен – може да разгледате нашите Информационни бюлетини и да се запознаете с данните за телевизионната аудитория в страната.

Изтеглете данните за ТВ аудиторията от последния месечен бюлетин

arrow_back
Обратно към Новини
arrow_back
Към Началната страница