Новини

Nielsen Admosphere Bulgaria Newsletter 2/2020

Оказва ли влияние времето на телевизионната гледаемост Задавали ли сте си въпроса как метеорологичните условия […]

Оказва ли влияние времето на телевизионната гледаемост

Задавали ли сте си въпроса как метеорологичните условия се отразяват на общата телевизионна гледаемост? Със сигурност, това е много важен въпрос за телевизиите, както и за рекламодателите, които инвестират в телевизионна реклама.

Решихме да разберем каква е била телевизионната гледаемост през месец октомври, през последните 6 години. От графиката става ясно, че като цяло общата гледаемост в последните три години е по-ниска в сравнение с първите три, както това се отнася както за зрителите на възраст 4 или повече години, така и за аудиторията на възраст между 18 и 49 години.

През последните няколко години, месец октомври беше сравнително по-мек и с по-малко валежи, което даде възможност на хората да прекарват повече време навън. Това от своя страна, съвсем очаквано, се отрази и на измерената обща телевизионна гледаемост.

Всички знаем, че през лятото гледаемостта е по-ниска в сравнение с по-студените месеци. Не случайно телевизиите се съобразяват с това и излъчват своите най-мащабни проекти точно в периодите с по-висока гледаемост.


FERRERO е най-големият рекламодател на сладкарски изделия през 2019 г. 

След Коледните празници, когато всички консумираме сладки изделия повече от обичайното, е интересно да разберем кои са били най-големите рекламодатели в сегмента „Сладкарски изделия, десерти“ през изминалата 2019 година.

Какво показват данните?

От таблицата става ясно, че FERRERO е рекламодателят с най-много реализирани TRP’30 през 2019 година, бележейки ръст от 24% спрямо 2018 г. На второ и трето място се нареждат МОНДЕЛИЙЗ БЪЛГАРИЯ и ЧИПИТА БЪЛГАРИЯ със скок, съответно от 18% и 4%. Първите трима рекламодатели в тази класация запазват позициите си от 2018 г. Четвърти, но с най-голям ръст от 122%, е НЕСТЛЕ БЪЛГАРИЯ с реализирани 12 999 TRP’30 през 2019 г. срещу 5 858 TRP’30 и седмо място през 2018 г. На пето място с една позиция надолу спрямо 2018 г. и спад от 11% виждаме STORCK.

Ако все още не сте прочели нашия прес релийз, който съдържа повече информация, можете да го направите ТУК.


Функционалности и оптимизации в модул Plan

По един или друг начин стратегическото планиране е част от всекидневната работа през цялата година. Всеки рекламодател трябва да има изградена концепция за това колко, кога и къде да инвестира предназначения за телевизионна реклама бюджет.

Работа на медийните агенции е да предоставят качествени консултации на своите клиенти и да улеснят решенията им в тази посока. Наша цел е да предоставяме на потребителите на ТАМ данни възможно най-много информация и аналитични функционалности, за да опростим тази задача.

Модул Reach curves предоставя възможност за създаване на различни сценарии за телевизионни рекламни кампании, както и за изчисляване и анализ на най-вероятните резултати от тяхната реализация.

На разположение са следните нови функционалности:

  • Изчисляване на Reach curves за всеки един от каналите и сплит по часови зони;
  • Оптимизиране разпределението на TRP (на ниво основни телевизионни групи и ниво принадлежащите към тях телевизионни канали);
  • Оптимизиране на всяка комбинация от телевизионни канали и часови зони.


Българите и фалшивите новини

Вероятно вече сте виждали в медиите инфографики подобни на тази по-долу. Те са част от новата ни поредица „NIELSEN mini“,  която стартирахме през есента на 2019 г. Целта на тази поредица е да представи в сбит и лесно разбираем вид някои от най-интересните резултати от регулярните ни интернет изследвания по актуални за обществото теми.

Участниците в тези изследвания са интернет потребители на възразт 15 или повече години, членове на „Български национален панел“ – един качествен източник на данни, част от мрежата панели на компанията European National Panels, оперираща на пазарите в пет европейски държави.

Последният материал от поредицата е посветен на фалшивите новини.


Digital Ad Ratings (DAR)

Digital Ad Ratings (DAR) е наложен международен стандарт за независимо измерване на аудитория в онлайн среда на 35 пазара в световен мащаб.

DAR предоставя информация за това колко хора са видели рекламното послание и кои са те – сегментирани по пол и възраст. Дава информация и за това на какви устройства аудиторията е видяла рекламата – компютър или мобилни устройства. Измерва резултати както през браузери, така и през Applications.

Някои от параметрите, които са част от справките, генерирани чрез DAR са Уникална аудитория в хиляди и в проценти, Средна честота и GRPs. Това са все параметри, сравними с телевизионните, което е и едно от основните предимства на този продукт. Измерват се и реализираните импресии, като така нареченият On-target % дава информация за това какъв процент от всички отчетени импресии се отнасят към желана таргет група.

Това, че DAR предоставя информация за параметри, сравними с тези за телевизионната аудитория ни даде възможност да предложим на пазара и един нов инструмент, даващ възможност за крос метрика телевизия – онлайн. Инструментът се казва DAR Cross, част е от аналитичния софтуер Adwind Kite и работи с изходните данни от DAR и данните от резултатите на реализираните телевизионни кампании. Тоест, като краен резултат е налице информация за това колко хора от желана целева група са видели съобщението само в ТВ, само в онлайн среда, както и каква част от тях са я видели и в двете медии.


Nielsen Admosphere Bulgaria отбеляза 7 години на пазара!

Тhe lucky seven – „Щастливата“ седма презентация на Nielsen Admosphere Bulgaria се проведе в средата на ноември 2019 г. Поканени бяха всички водещи рекламни агенции, медии и рекламодатели.

Nielsen Admosphere Bulgaria представи световните тенденции от бързо развиващия се медиен и рекламен пазар. Компанията за пореден път заяви готовност и стремеж да съдейства за развитието на бизнеса, представяйки новите си продукти и решения, които ще предложи на своите клиенти от началото на следващата година. Гостите бяха запознати и с обновената ценова политика.

Благодарим на всички, които уважиха нашата покана. Бяхме много щастливи да ви видим на нашето събитие и с нетърпение очакваме съвместната ни работа да продължи още по-ползотворно и успешно.

Ето и няколко снимки от самото събитие:


Разбиване на митове за телевизията

Съществуват много митове за телевизията, които се разпространяват в медиите или се дискутират в разговори между бизнес партньори и приятели. Доколко тези митове отговарят на истината? Ще се опитаме да дадем отговор на този въпрос в няколко последователни броя на нашите Newsletters.

Мит # 4: „В ерата на интернета, телевизията вече не е предпочитан източник на новини.“

Неотдавна проведохме интернет проучване, което ясно показа, че телевизията все още е много актуален и надежден източник на новини. Разполагаме и с допълнителни данни, потвърждаващи това заключение.

И понастоящем, новинарските емисии са сред най-гледаните телевизионни програми.


 

Запознайте се и с нашите ежемесечни бюлетини с резултатите от измерването на ТВ аудиторията в България

Интересуват ли Ви Share на телевизионните канали, Топ 25 програми за предходния месец, ATS? Ако отговорът е положителен – може да разгледате нашите Информационни бюлетини и да се запознаете с данните за телевизионната аудитория в страната.

Изтеглете данните за ТВ аудиторията от последния месечен бюлетин