26.9.2022

Доклад от изследване: Консумация на газирани безалкохолни напитки в България

Infographics + study below

Колко често пиете газирани безалкохолни напитки?

Повече от половината българи (62%) консумират газирани напитки поне веднъж седмично. Една четвърт пият няколко пъти седмично, а 23% всеки ден.

Спонтанна познатост на марки газирани напитки

От марките напитки респондентите най-често си спомнят за Coca-Cola (69%), Fanta (43%) и Pepsi (34%).

Подпомогната познатост на марки газирани напитки

От списъка с предлаганите марки газирани напитки респондентите познават Coca-Cola (91%), Fanta (88%), Pepsi (88%), Sprite (79%) и Schweppes (73%).

Кои от следните марки газирани безалкохолни напитки консумирате поне понякога?

Българите, които консумират поне понякога газирани безалкохолни напитки, предпочитат най-често Coca-Cola (77%), Fanta (66%) и Pepsi (57%). 43% пият Schweppes и също 43% Sprite. Една трета от българите са посочили Mirinda (32%), 29% Derby и 27% 7-Up.

Откъде обикновено купувате газирани безалкохолни напитки?

Най – често българите купуват газирани безалкохолни напитки от супермаркети/хипермаркети (78%), 62% от респондентите са отговорили, че пазаруват такива от малки магазини за хранителни стоки. 30% от българите си купуват газирани напитки в ресторант, кафене, бар или механа.

Колко обикновено харчите за газирани безалкохолни напитки в рамките на една покупка?

Разходите за газирани безалкохолни напитки са най-често до 5 лв. (58%). Една трета от българите харчат между 6 и 10 лв. за газирани напитки в рамките на една покупка.

В какъв вид опаковка предпочитате газираната безалкохолна напитка да бъде?

От гледна точка на опаковките най – предпочитана е пластмасовата бутилка - 58% от консумиращите безалкохолни газирани напитки. Стъкленият амбалаж е предпочитан от една четвърт от българите, а кен опаковката от 13%.

Предпочитате обикновена газирана безалкохолна напитка или без захар?

По-голямата част от българите предпочитат класическите напитки със съдържание на захар (63%), само по-малко от една четвърт (24%) предпочитат газираните напитки без захар. 13% нямат предпочитания по отношение на съдържанието на захар в напитката си.

Кои са решаващите фактори, когато купувате газирани безалкохолни напитки?

Сред решаващите фактори при избора на газирани безалкохолни напитки е вкусът, според който решават 72% от българите. Цената е определяща за 48%, а предишният опит за 39%. Други важни фактори, които българинът взема предвид са количеството на опаковката (31%), количеството захар (18%), вида на опаковката (16%) или количеството добавки, оцветители и други химикали (16%).

Pеклама - Категория: Газирани безалкохолни напитки

Рекламният мониторинг Ad Intel на Nielsen Admosphere Bulgaria показва, че най-големия рекламодател в категория „Газирани безалкохолни напитки“ през периода от Януари до Август 2022 г. е марката Coca-Cola, която е с рекламна ценова стойност от почти 10,5 млн. лв. На второ и трето място се нареждат съответно Fanta и Schweppes.

arrow_back
Обратно към Новини
arrow_back
Към Началната страница