We carry out technologically
and methodologically extensive
and complex research projects.

We create innovative technology for electronic
media audience measurement and provide
the analytical tools and support for it.

More

We give a detailed overview
of advertising placements.

We bring an integrated and structured
overview of advertising.

More

We conduct
the Radio-audience Survey.

It is a continuous project
based on a national
representative sample.

More

We create analytical software
to make it easy, even for us.

We are dedicated to the creation and support
of the Adwind Kite software for processing data
from media research and monitoring of advertising.

Go to Adwind Software website

About us

We are a research agency with a wide portfolio of products and services in the area of marketing and media research, analysis and data processing. We focus especially on methodologically and technologically demanding projects, such as electronic television audience measurement – applying the TV meter method. We have developed our own technology for electronic media measurement – SimMetry™. We are dedicated to advertising monitoring, market research and data analysis and we offer  comprehensive services of a reliable research agency with the background of the international company Nielsen.

Banner Peoplemetry

News and press releases

Шоколадът е любимото сладко изкушение на активните в интернет българи. 40% от тях хапват по нещо сладко всеки ден.

Шоколадът е любимото сладко изкушение на активните в интернет българи. 40% от тях хапват по нещо сладко всеки ден.

  • Press releases
  • Nielsen Admosphere

Сладките изделия са популярни сред българите, но колко често ги ядат и откъде ги купуват? Кои видове сладкиши, бонбони и шоколадови изделия са най-популярни? Мислят ли хората за своето здраве и ограничават ли се при консумацията на този тип продукти? Отговорите на тези въпроси дава онлайн проучване, проведено от Nielsen Admosphere Bulgaria и Български Национален Панел. В него са участвали 1000 респонденти от активното в интернет население на страната на възраст 15 или повече години. Nielsen Admosphere Bulgaria представя и данни от рекламния мониторинг, според които през 2019 г. най-големият рекламодател в категория „сладкарски изделия, десерти“ е FERRERO.

Read full article

NIELSEN mini: НОВОГОДИШНИ ОБЕЩАНИЯ

NIELSEN mini: НОВОГОДИШНИ ОБЕЩАНИЯ

  • Press releases
  • Nielsen Admosphere

Новата година обичайно се свързва с началото на нов период, като за много хора това означава да дадат пред себе си новогодишно обещание. Според онлайн прочуване на Нилсен Адмосфер България и Български Национален Панел, проведено сред интернет потребители от панела, 41% от анкетираните лица са си дали новогодишно обещание за 2019 г., а 56% си обещават нещо за 2020 г.

Read full article

ЧНГ 2020 🎄

ЧНГ 2020 🎄

  • News

Пожелаваме Ви да изживеете една прекрасна Коледа, точно каквато си я представяте Вие!

Read full article