We carry out technologically
and methodologically extensive
and complex research projects.

We create innovative technology for electronic
media audience measurement and provide
the analytical tools and support for it.

More

We give a detailed overview
of advertising placements.

We bring an integrated and structured
overview of advertising.

More

We conduct
the Radio-audience Survey.

It is a continuous project
based on a national
representative sample.

More

We create analytical software
to make it easy, even for us.

We are dedicated to the creation and support
of the Adwind Kite software for processing data
from media research and monitoring of advertising.

Go to Adwind Software website

About us

We are a research agency with a wide portfolio of products and services in the area of marketing and media research, analysis and data processing. We focus especially on methodologically and technologically demanding projects, such as electronic television audience measurement – applying the TV meter method. We have developed our own technology for electronic media measurement – SimMetry™. We are dedicated to advertising monitoring, market research and data analysis and we offer  comprehensive services of a reliable research agency with the background of the international company Nielsen.

Banner Peoplemetry

News and press releases

NIELSEN mini / Интересът към новините в България

NIELSEN mini / Интересът към новините в България

  • Press releases
  • Nielsen Admosphere

Онлайн прочуване на Нилсен Адмосфер България и Български Национален Панел, проведено сред интернет потребители от панела, разкрива, че телевизията и в днешно време продължава да бъде водещият източник на новини.

Read full article

Nilsen се разделя на две водещи глобални компании: Global Connect и Global Media

Nilsen се разделя на две водещи глобални компании: Global Connect и Global Media

  • News

На 7 ноември 2019 г. представители на Nielsen официално обявиха, че двата основни бизнеса на компанията ще бъдат трансформирани в две отделни компании - Global Connect (предоставяща потребителски и пазарни данни и анализи) и Global Media (предлагаща изследвания и измервания в областта на медиите и рекламата).

Read full article

Повече от половината пълнолетни, активни в интернет и пиещи бира българи се наслаждават на любимата си напитка в домашна обстановка

Повече от половината пълнолетни, активни в интернет и пиещи бира българи се наслаждават на любимата си напитка в домашна обстановка

  • Press releases
  • Nielsen Admosphere

Анкетираните респонденти имат различни навици по отношение консумацията на бира – някои от тях са отговорили, че не консумират тази напитка, други пък ѝ се наслаждават няколко пъти седмично. Какъв вид бира предпочитат, къде най-често я консумират и коя е тяхната любима марка? Отговор на тези въпроси дава онлайн проучването на Nielsen Admosphere Bulgaria. То е проведено сред 510 респонденти от пълнолетното онлайн население на страната (18+), в рамките на „Български Национален Панел“.

Read full article