Новини

Nielsen Admosphere Bulgaria Newsletter 6/2017

Nielsen Admosphere Bulgaria Newsletter 6/2017

Прекарваме в интернет средно по 108 минути на ден

Докато мъжете и жените прекарват в интернет близко по продължителност време (мъжете с 14 минути повече на ден), то при различните възрастови групи се наблюдават сравнително големи разлики. Най-много време в интернет прекарват представителите на възрастовата група 15-24 години (242 минути дневно).  С увеличаване на възрастта, продължителността на прекараното в интернет време намалява: представителите на възрастовата група 25-32 години прекарват в интернет по 191 минути дневно, групата 35-44 години – по 149 минути, а на последно място, с най-малко  време в интернет се нареждат хората на възраст над 65 години. Данни за всички възрастови категории може да видите на графиката по-долу. Резултатите са от регулярните проучвания, които Nielsen Admosphere Bulgaria провежда в рамките на проекта за измерване на телевизионната аудитория в страната.


Сравнихме телевизионните реклами в категория Козметика

В „Топ 10“ на рекламодателите за първото тримесечие както на 2016, така и на 2017 година, според броя на използваните TRPs (target rating points) за целевата група 18-49 години, влизат компаниите L´Oreal Bulgaria, Beiersdorf Bulgaria, Avon Cosmetics Bulgaria, Aroma Cosmetics, Naturprodukt, Unilever Bulgaria и Refan Bulgaria.

Най-голям брой TRPs, включително и за целевата група 4+ е достигнала L´Oreal Bulgaria, като веднага след нея се нарежда Beiersdorf Bulgaria.

Компаниите Procter & Gamble Bulgaria, Reckitt Benckiser Bulgaria и Ficosota, които реализираха силни рекламни през първото тримесечие на 2016 година, не успяха да влязат в „Топ 10“ за първото тримесечие на 2017 година. На тяхно място се наредиха Henkel Bulgaria, Vichy Laboratoires и Union Swiss.


„Reach криви“ и други новости в аналитичния софтуер Adwind Kite

Екипът на Adwind Software продължава с добавянето на нови, както и с подобряването на вече внедрени функционалности на аналитичния софтуер. Една от новостите дава възможност да се анализират различни сценарии за канален микс чрез „Reach криви“. Този анализ помага на потребителите да разпределят по-добре бюджета на своите клиенти и да постигат максимален рийч на желаната целева група, както и по-правилно да преценят оптималния размер на рекламната кампания.

Вече е възможно да се визуализира „миграцията“ на зрителите от канал на канал (migration analysis in charts), което е лесен начин за потребителите  да получат бърза и ясна представа за поведението на зрителите.

Зрителското поведение може да бъде подложено и на по-задълбочен анализ чрез новите фигури „Inheritance“, „Duplication“ и „Exclusivity“ в менюто „Detailed analysis”. Чрез тях може да бъде получена информация за това кои програми се гледат от едни и същи зрители.


Защо слушат радио различните групи радиослушатели?

Причините да слушаме радио могат да бъдат най-различни – заради хубавата музика и новинарските емисии, заради конкретна шоу програма или интересен гост. Не е изненадващо, че в различните групи радиослушатели, според техните предпочитания, наблюдаваме различни пропорции на участниците в тях не само по отношение на техния пол, но и по отношение на големината на населеното място. Например, мъжете формират най-голямата група слушащи радио заради новините за трафика по пътищата, което е обусловено и от обстоятелството, че по-големата част от мъжете шофират редовно.


Our website is now available in English
Нашата интернет страница е достъпна вече и на английски език

Visit our new official English version of Nielsen Admosphere Bulgaria website at:
Посетете новата официална версия на интернет сайта на Nielsen Admosphere Bulgaria на английски език:

www.nielsen-admosphere.bg/en


Запознайте се и с нашите ежемесечни бюлетини с резултатите от измерването на ТВ аудиторията в България

Интересуват ли Ви Share на телевизионните канали, Топ 25 програми за предходния месец, ATS? Ако отговорът е положителен – може да разгледате нашите Информационни бюлетини и да се запознаете с данните за телевизионната аудитория в страната.