Новини

Nielsen Admosphere Bulgaria Newsletter 12/2017

Nielsen Admosphere Bulgaria Newsletter 12/2017

Данни за телевизионната гледаемост на гостите

Телевизия гледаме не само вкъщи, но и на вилата, когато сме на гости или в заведение. Затова измерването на телевизионната гледаемост извън домакинствата се е наложило като стандарт на всички развити пазари. За целта се прилагат два основни метода – екипиране на панелистите с преносими ТВ-метри или измерване на телевизионната гледаемост на гостите в домакинствата от пийпълметричния панел.

От началото на 2018 година, Nielsen Admosphere Bulgaria ще наложи този стандарт и на българския пазар, чрез измерване телевизионната гледаемост на гостите.

Тази нова стъпка от развитието на проекта ще хвърли светлина и върху телевизионната гледаемост на панелистите извън техните домакинства и ще направи данните от измерването много по-пълни. От началото на следващата година, потребителите ще имат право на избор в аналитичния софтуер Adwind Kite – те ще могат да анализират данните за телевизионната гледаемост със или без данните за гостите в домакинствата.


ТОП 5 на телевизионните реклами в сегмента автомобили

Типична за сегмента автомобили е активната комуникация през есента. Затова решихме да сравним представянето на премиерните рекламни клипове от тази категория, като обърнем внимание не само на „живата“, но и на отложената телевизионна гледаемост.

Подреждането (според броя TRPs) и в двете основни целеви групи (4+ и 18-49) е идентично. На първо място се подрежда марката Hyundai, веднага след това Honda с рекламата си на моделите Honda Civic, CR-V, HR-V и Jazz, на трето място е BMW с рекламата на модела X3, след това Škoda с рекламата на модела Fabiа и на последното пето място – отново BMW, с друга реклама на модела X3.


SimCross в Kite – крос-медиален анализ само с няколко кликвания

В днешно време е много модерно да се говори за крос-медиални изследвания. Това е така, защото крос-медиалните кампании се превърнаха в ежедневие и съвсем естествено изниква необходимостта от адекватен анализ на тахната ефективност. В отговор на тази необходимост, наш екип от аналитици, след анализ на редица крос-медиални кампании, създаде математически модел, позволяващ изчисляването на Incremental Reach. Казано с други думи – Reach, който онлайн кампаниите добавят към постигнатия Reach от телевизионните кампании.

Единственото, което потребителите трябва да направят е да зададат в новия модул SimCross избраната телевизионна кампания и да импортират от външен източник данните за съответната онлайн кампания. Всичко останало се извършва от аналитичния софтуер Adwind Kite, чрез създадения за целта математически модел. Резултатът от изчисленията е на разположение на потребителите само миг след кликване с мишката.


Профил на аудиторията на радио-групите в страната: Communicorp


Nielsen Admosphere Bulgaria – 5 години на българския пазар

Изминаха 5 години от стъпването на българския пазар на Nielsen Admosphere Bulgaria и старта на проекта за измерване на телевизионната аудитория в страната.

Пет години, през които данните на компанията се превърнаха в официална валута, с която работят повечето местни и чуждестранни телевизионни компании, всички големи рекламни агенции и големите продуцентски къщи.

По повод на годишнината, на 29.11.2017 г., в София Парк Център се състоя поредната презентация, на която баха представени новите тенденции в развитието на рекламния и медийния пазари, най-новите продукти на Nielsen, както и иновациите, които Nielsen Admosphere Bulgaria ще предложи на българския пазар през следващата година.

Благодарим на всички гости, присъствали на презентацията, материали от която може да намерите на следния адрес:
http://www.nielsen-admosphere.bg/news/our-vision-for-the-next-5-years-nielsen-admosphere-5-years-in-bulgaria-sofia-29112017/


Запознайте се и с нашите ежемесечни бюлетини с резултатите от измерването на ТВ аудиторията в България

Интересуват ли Ви Share на телевизионните канали, Топ 25 програми за предходния месец, ATS? Ако отговорът е положителен – може да разгледате нашите Информационни бюлетини и да се запознаете с данните за телевизионната аудитория в